ניקוי אבנית מהשיניים – למה זה חשוב?

כבר כשהיינו ילדים ההורים לימדו אותנו כי חשוב מאוד לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובערב. המטרה של צחצוח השיניים היא לנקות כמה שיותר את השיניים משאריות מזון שאנו אוכלים, וכך להימנע מהיווצרות חיידקים ובעיות בשיניים כמו עששת או דלקות לא נעימות.

סיבה נוספת לצחצוח שיניים באופן קבוע, היא לצורך הסרת האבנית שמצטברת בשיניים. האבנית שנוצרת בפה הינה דבר טבעי אצל כל אדם, זאת כתוצאה מצבירה של רוק ושיירי מזון שאוכלים. בעזרת צחצוח שיניים נכון ניתן למנוע תופעות לא נעימות של היווצרות אבנית בשיניים.

השפעות האבנית בשיניים

למרות שתהליך היווצרות האבנית בפה הוא תהליך טבעי אצל כל אדם, חשוב להבין כי מדובר על מטרד שאיננו צריך להישאר בפה ויש לטפל בו בהתאם. כאשר האבנית איננה מטופלת כראוי, נוצרת שכבה עבה שאינה אסתטית של אבנית על השיניים בחלל הפה, ובמיוחד בשיניים הקדמיות, דבר שעלול להתפתח לדלקת חניכיים כואבת ולא נעימה.

שכבת האבנית על גבי השיניים יוצרת עומס על החניכיים, דבר העלול לפצוע אותן ולגרום לדלקת, דימומים, נפיחות וכאבים. במקרים חמורים קיים סיכון של פגיעה ממשית בשן כתוצאה מבעיה של נסיגת חניכיים. בעיה זו מתרחשת כאשר האבנית הצטברה בכמות גדולה מאוד, עד שיצרה עומס קשה על החניכיים כך שהן נסוגות וחושפות את בסיס השן הטבעית. מצב זה עלול לגרום לאיבוד שיניים, כיוון שהן כבר לא מקובעות למקומן בחניכיים.

כיצד מטפלים באבנית שהצטברה בשיניים

 דרכי הטיפול באבנית בשיניים מתחלקות לשתיים – טיפול יומיומי על ידי המטופל, טיפול יסודי ומקיף על ידי שיננית מוסמכת.

כאשר מצחצחים שיניים בכל יום, יש להקפיד על תנועה נכונה של המברשת על גבי השיניים. רבים נוהגים רק למרוח את משחת השיניים על כל השיניים, אך יש לדעת כי פעולת הצחצוח הנכונה היא בתנועות סיבוביות כאשר סיבי המברשת מסלקים את שאריות המזון והאבנית מבסיס הן למרכז.

נוסף על כך, יש להגיע לטיפול הסרת אבנית שגרתי אצל השיננית לפחות שלוש פעמים בשנה לצורך ניקוי עמוק ויסודי של שכבת האבנית שאיננה יורדת בצחצוח רגיל.

גל-שן מרפאות שיניים בניהולה של ד"ר לילה גלדישב.

Blog Uncategorized אירועים בית וגינה הורות טיפוח כושר לימודים משפחה נופש בארץ קייטרינג קניות באינטרנט קריירה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה בעצם טבעת אירוסין יוקרתית
הגיע הרגע בו הנך מחליט למסד את הקשר הזוגי עם בת זוגתך האהובה, ואתה חושב על הרגע בו תציע לה להינשא לך...
קרא עוד »
אוג 19, 2019
דילים לדובאי – איך ליפול על הדילים הטובים ביותר
מאז החלה מגפת הקורונה להתפשט ברחבי העולם, עולם התעופה נכנס למעין הקפאה זמנית. מטוסים בכל רחבי העולם...
קרא עוד »
אוק 07, 2021
קולבים לבגדים – יעילים או מתכון לבלגן
ארונות בגדים הם מסוג הרהיטים בעלי נטייה חזקה להיות מבולגנים. הארון בא לשימוש תכוף ביותר של הכנסת...
קרא עוד »
ספט 04, 2019