רעיונות מקוריים לגיבוש תלמידים בטבע

המאמר באדיבות Anat Tour

היום ניתן למצוא לא מעט רעיונות מקוריים לגיבוש תלמידים בטבע, היות ומדובר על מגמה שהולכת ותופסת תאוצה. ימי גיבוש נהפכו לאחת הפעילויות החשובות ביותר בכל בתי הספר, היות וקיימת הבנה לגבי הצורך של כל אחד מהילדים להרגיש שייך לכיתה, לשכבה ולבית הספר. במהלך היום – יום, רוב התלמידים מתעסקים בעניינים שלהם, לומדים ומדברים בעיקר עם החברים הקרובים שלהם. אך על מנת להגדיל את מעגל החברים של הילדים, לאפשר להם לחוות חוויות חדשות ולהכיר להם צדדים לא מוכרים בעצמם ובשאר חברי הכיתה שלהם, חשוב להשקיע ביום גיבוש מקורי, מיוחד ומעניין. מומלץ כמובן להתאים את יום הגיבוש לגיל התלמידים, לאופי שלהם ולתחומי העניין שמדברים אליהם, היות והמטרה היא להפוך את היום הזה לאירוע מהנה ולא לעוד מטלה נוספת שיש לבצע.

רעיונות מקוריים לגיבוש תלמידים בטבע – חשיבה מחוץ לקופסא

ניתן היום למצוא בתי ספר רבים שבוחרים להשקיע ביום כיף ויום גיבוש לתלמידים שלהם, במסגרת שונה ומעניינית יותר. ניתן כמובן להעביר יום גיבוש באולם ההתעמלות למשל, אך הרבה יותר מעניין ומהנה, להעביר את כל היום בחיק הטבע. ניתן למצוא לא מעט רעיונות מעולים כיצד להעביר את היום בצורה הטובה ביותר, כאשר המטרה היא להתאים את סוג הפעילות לאופי התלמידים. ניתן למשל לארגן ארוחת שטח, הכוללת תה צמחים שמבושל בגזיה, מלווה בעוגיות טעימות, בזמן שסיר האוכל מתבשל על המדורה. כמו כן, ניתן להכין בשטח לאפות בעבודת יד, ולמרוח עליהן לאבנה, שוקולד או כל ממרח אפשרי אחר. התלמידים יכולים לשתף פעולה ביצירת סעודת מלכים, כולל סלט, תבשיל, לאפות ומאפים שונים שניתן לייצר בשטח. אופציה נוספת, היא להשקיע במשחקי גיבוש שונים, אשר מצריכים מהתלמידים חשיבה, תכנון ועבודת צוות. המשחקים יכולים להיות תחרותיים, דבר שילהיב את הילדים לשתף פעולה, על מנת לנצח את הקבוצה המתחרה. 

לסיכום, ניתן היום למצוא לא מעט רעיונות מקוריים לגיבוש תלמידים בטבע. כמות המשחקים שיכולה להתאים לאירוע היא אין סופית, והיא כוללת בתוכה משחקי גיבוש והנאה לצד משחקים קבוצתיים הדורשים שיתוף פעולה מלא מכל חברי הקבוצה.

Blog Uncategorized אירועים בית וגינה הורות טיפוח כושר לימודים משפחה נופש בארץ קייטרינג קניות באינטרנט קריירה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
התאימו את עצמכם למזג האוויר בדובאי
המדינה הקטנה שלנו ידועה כמדינה עם אקלים חם ולעיתים שרבי, אך זה כלום לעומת האקלים ששורר בדובאי...
קרא עוד »
מאי 26, 2022
הסופרת יונה ספיר
הרבה אנשים אוהבים ספרים ומקפידים לקרוא ספרים באופן קבוע ותדיר. הסיבה היא שהספרים הם דבר שמאוד מעשיר,...
קרא עוד »
יול 27, 2022
טריא בדרך לבורסה – מה זה אומר?
ישנן חבורת ועסקים בתחומים שונים, אשר בשלב מסוים בתהליך ההתפתחות מחליטים בעליהם להפוך אותם לציבוריות,...
קרא עוד »
מרץ 04, 2021